Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

daniela village

  • Sjanie

    Hallo allemaal,

    Ik heb een paar vraagjes en ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden!

    Over twee weken gaan wij voor een weekje naar Dahab (23-12 t/m 30-12). Op verschillende sites lees ik nog al uit een lopende temperaturen voor die periode. Wie kan mij met redelijke zekerheid zeggen hoe het weer die periode is.

    We logeren in Daniela village, zitten we dan redelijk dicht bij een centrum?

    Kunnen wij lopend vanaf ons hotel bij een mooie snorkel locatie komen of kunnen we beter een taxi nemen en ons ergens anders heen laten brengen?

    Wat zijn goed restaurants in de omgeving??

    Alvast bedankt voor de antwoorden!!!

  • marga

    Hoi wij gaan ook in die periode. Wijn verleden jaar al geweest. Wat het weer betreft, baak lekker weer niet al te warm, mar vaak wel wind. Het hotel ligt drie kilometer van het centrum, makkelijk t lopen, en s avonds is er een shuttle. Wij hebben half pension, jullie vast ook. er zijn plenty restaurants in dahab. Snorkelen kan je al voor het htoel doen. hotel staat op het strand, maar de blue hule is een paat kilomtere verder op waar je kan snorkelen.!! Veel plezier daar

  • Sjanie

    Marga,

    Dankjewel voor je informatie. Op de site van Daniela Village las ik dat ze een huisrif hebben. Kun jij me zeggen of deze de moeite waard is of dat we beter naar de blue hole kunnen gaan?

    Alvast bedankt weer!

  • marga

    Hoi Sjannie

    het huis rif is op zich primaa, maar het soms kan je er niet bij vanwege het tij, wij hebben er wel gesnorkeld, maar zijn ook wel naar de blue hole gefiets en gewandeld. Wanneer gaan jullie nu precies?

  • mar

    beste mensen,

    wij gaan ook naar Daniela village in dahab zelfde periode (voor 't eerst).

    Ik hoorde gisteren in duikspul winkeltje dat restaurant “Shark” in Dahab goed moet zijn. winkelier kwam er al jaren.

    Zag trouwens op weer-site (accuweather) lange termijn voorspelling met wolken en wind…. Duimen dus.

    Iemand verder nog tips?

    Heeft iemand de nachtelijke bergbeklimming gedaan?

    ik las dat je in Dahab ook fietsen kunt huren, iemand ervaring?

    dank voor alle antwoorden groeten mar

  • hilly

    hoi mar

    als je de beklimming van de mozesberg bedoeld, heb ik wel wat tips voor je

    Wij zijn deze zomer omhoog geklommen erg mooi en appart.toen wij er waren was het overdag 45 graden maar boven op de berg was het erg koud,ze staan daar niet voor niets overal met dekens die je kunt huren Ikzelf vond het erg zwaar ik ben dan ook de heenweg al op een kameel gegaan wel weer naar beneden gelopen en het laatste stuk moet je lopen(klimmen)

    Iets te eten zoals een broodje een reep of koek is ook aan te raden Water kregen wij van de reislijder die overigens niet mee naar boven ging Als gids heb je alleen bedouinenjongens,die geen engels spreken.en voor de toilet !!! moet je ook betalen

    die staan een stukje van het bergpad daarom meld ik het even (hoef je niet eerst terug om geld) toiletten zijn wel primitief

    hooi op de grond olielampje in de hoek als vrouw alleen doodeng daarboven inhet donker.zou niet meer alleen naar de toilet gaan

    wel een mooie excursie

    prettige vakantie

  • xanscho

    Inmiddels zijn jullie al bij Daniela Village geweest. Ik ga a.s. zondag en ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen.

    Hebben jullie fietsen gehuurd en zo ja waar.

    En nog een vraagje, kan je rondom Daniela Village wat rondrollen met een rolstoel. Ben niet geheel afhankelijk van een rolstoel, kan ook nog lopen met een kruk, maar als we even een wandelingetje bij het hotel willen maken, zal dat in mijn rolstoel moeten.

    En nog een vraagje, zijn jullie met Transavia gegaan? Ging de vlucht op tijd?

    Ik heb geboekt bij Sky tours, klopt het dat je dan zelf niets hoeft te regelen mbt je visum?

    Veel vragen maar ik hoop dat jullie jullie ervaringen willen delen.